Turizm Personeli Aşılama Programı

2020/Mart ayı itibariyle pandeminin ülkemizde de görülmesiyle birlikte ekonomimiz kapanma noktasına geldi ve özellikle Ülkemize döviz girişinde büyük rol oynayan Turizm sektörü ciddi yara almıştı. Salgına çare olarak üretilen aşılar ülke ekonomilerinin toparlanması için umut ışığı oldu ve Ülkemizde de aşılama süreci başladı. Bu kapsamda Turizm sektörünün geçen seneki yaralarını sarabilmesi adına Turizm sektöründe çalışanların aşılama süreciyle ilgili detaylar aşağıdaki gibidir.

1) Turizm Personeli Aşı programı nedir, hangi amaçla oluşturulmuştur?

  • Bakanlıkça; Ülkemiz Turizm Personelinin sağlıklı ve güvenli şekilde çalışabilmesi ve ülkemizdeki turizm sektörünün kesintisiz olarak faaliyetlerini sürdürmesi amacıyla; ilgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği halinde oluşturulmuş aşı programıdır.

2) Hangi kurumlar uygulamaya dahil olabilir?

Turizm sezonunun açılmasını takiben ülkemizdeki turizm hizmetlerinin yıl boyunca kesintisiz bir şekilde açık kalmasını sağlamak amacıyla, ilk etapta;

  • Güvenli Turizm Sertifikalı ve Bakanlık Belgeli Konaklama Tesisleri (Açık olanlar)
  • Güvenli Turizm Sertifikalı ve Diğer Belgeli Konaklama Tesisleri (Açık olanlar)
  • Güvenli Turizm Sertifikalı ve Bakanlık Belgeli Yeme-İçme Tesisleri (Açık olanlar)
  • Seyahat Acenteleri
  • Turizm Taşıma Belgeli ve Güvenli Turizm Sertifikalı Araçlar (her araç için iki şoför)
  • Profesyonel Tur Rehberleri (Eylemli) olmak üzere, aşı programına alınması konusunda Bakanlıkça çalışmalara başlanmıştır.

3) Uygulamaya dahil olan tesisler Bakanlık ve TGA Web sitesi Güvenli Turizm Sertifikalı Tesis Sorgulama Ekranında yayınlanacak mıdır?

  • Güvenli Turizm Sertifikalı Tesis Sorgulama ekranında, personel aşılarının tamamlandığı ibaresiyle yayınlanacaktır.

4) Güvenli Turizm Sertifikası ve tabelasındaki QR koduyla yansıyan ekranda Personel aşılarının tamamlanmış olduğu bilgisi görüntülenecek midir?

  • Güvenli Turizm Sertifikası ve tabelasındaki QR koduyla yansıyan ekranda Personel aşılarının tamamlanmış olduğu bilgisi görüntülenecektir.

5) Aşılama sistemi nasıl çalışacak?

  • Uygulamaya dahil kurumların öncelikle sistemde yetkili kişi tanımlarının yapılması gereklidir. Bu kapsamda her bir kurumun belirlediği yetkili kişiler sisteme girerek gerekli bilgileri ve evrakı yükleyecek, daha sonra çağrı merkezi tarafından kontrol ve teyit aramalarıyla kaydolma işlemi gerçekleşmiş olacaktır. Sonrasında yetkili kullanıcılar kurumlarında görev yapan ve aşılama programına dahil edilecek personel için gerekli bilgi ve evrakı sisteme yükleyecek, yine çağrı merkezi tarafından yapılacak kontroller sonrası personel kayıtları tamamlanmış olacaktır. Kaydı tamamlanan personel bilgisi periyodik olarak Sağlık Bakanlığı’na iletilerek aşılama programına dahil edilecektir. İlgili personel daha sonra e-nabız sistemi üzerinden durumlarını takip ederek aşılarını olabileceklerdir.

6) Yetkili kişi tanımlamasında hangi bilgiler gereklidir?

  • Kurum tarafından belirlenen kişi https://turizmpersoneli.tga.gov.tr/ adresinden cep telefonu numarasını sisteme tanıttığında; TCKN, ad, soyad, doğum tarihi, cep telefonu, tesis sertifika numarası, kurumdaki görevi, kurumunun vergi kimlik numarasını sisteme girecek ayrıca SGK işe giriş bildirgesi evrakını (e-devletten karekodlu olarak alınarak) sisteme yüklemesi gerekecektir. Tur operatörlerinde bu bilgilere ek olarak araç plaka bilgisi alınmaktadır.

7) Tesis Sertifika Numarası neden gereklidir?

  • Uygulamaya başlangıçta sertifikalı tesis ve firmalar dahil edildiğinden yetkili kişinin kayıt esnasında sertifika numarasını belirtmesi gerekmektedir.

8) Yetkili kaydı sonrası Çağrı Merkezi araması neden yapılıyor?

  • Uygulamaya dahil edilen kurum adına usulsüz işlem yapılmasını önlemek için, çağrı merkezi tarafından kurum aranarak yetkili kaydı yaptırmak isteyen kişinin bilgileri teyit edilecektir. Teyit edilemeyen başvurular reddedilecek, böylece kurumun adına yetkili olmayan kişilerce bilgi girişi yapılması ve bu sebeple kurumun olası sertifika iptali vb. uygulamalara maruz kalması engellenecektir.

9) Yetkili kaydımı tamamlayamıyorum ne yapabilirim?

  • Çağrı Merkezini arayarak kurum bilgilerinde (sertifika durumu vb.) veya girmiş olduğunuz bilgi ve evrakta eksiklik olup olmadığını kontrol ettirebilirsiniz. Çağrı Merkezi Numaramız: 0850 240 01 19

10) Her kurum için tek yetkili kişi mi olabilir?

  • Kurum dilerse birden fazla yetkili kişi tanımlayabilir. Kurum yetkilisi sisteme giriş yaptığında, “Yönetici Listesi” menüsünden “Yeni Yönetici Ekle” seçeneğini kullanarak farklı kişileri kurumu için yetkili olarak tanımlayabilecektir.

11) Uygulamaya dahil edilecek personel için hangi bilgiler gereklidir?

  • Çalışan Tipi, Ad, Soyad, Doğum Tarihi, TCK numarası, Cep telefonu numarası, Mesleği, İşe Başlama Tarihi, SGK Sicil Numarası, SGK işe giriş bildirgesi (dosya olarak yüklenir).
  • Tur operatörlerinde bu bilgilere ek olarak, araç plakası alınacak ayrıca sürücü ehliyeti, araç ruhsatı ve sürücü yetki belgesi (evrak olarak yüklenir) gerekmektedir.

12) Personel kaydını tek tek mi yapmam gerekli?

  • Konaklama tesisleri, restoranlar ve turizm acenteları yetkilileri personel kaydını hem tek tek hem de dosya yükleyerek çoklu olarak yapabilirler. Tur ve transfer araçları ile rehberler için personel girişinin tek tek yapılması gereklidir.

13) Kurum bordrosunda olmayıp farklı firmalardan hizmet alınan veya stajyer ve işbaşı eğitim kapsamında görevlendirilen personel için sisteme giriş yapılabilir mi?

  • Evet yapılabilir, personel bilgi giriş ekranında “Çalışan Tipi” bilgisini personelin durumuna uygun olarak (taşeron, stajyer vb.) seçerek kayıt yapabilirsiniz.

14) Mevsimlik çalışan personel için sisteme giriş yapılabilir mi?

  • Evet yapılabilir. Söz konusu şekilde çalışan personel için çalışma harici dönemlerde geçici işten çıkış yapılmışsa “Çalışan Tipi” bilgisi “Askıda” seçilmeli, kayıt ekranına “SGK İşten Çıkış Bildirgesi” yüklenmelidir.

15) Personel bilgileri girişi esnasında çalışana ait SGK evrakı yüklenmeden işlem yapılabilir mi?

  • Sisteme kaydı yapılan personelin SGK işe giriş/çıkış bildirgesinin yüklenmesi zorunludur. Bu evrak e-devlet üzerinden karekodlu olarak alınmalı ve sisteme yüklenmelidir. Aksi halde personel için yapılan giriş onaylanmayacaktır.
Önceki
Sonraki

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir