Sesli Sohbet Yarışları

2021 yılının Ocak ayı ile birlikte hayatımız yeni bir uygulama girdi: Clubhouse. Yazılı mesaj, yorum, beğeni, fotoğraf paylaşımı ya da görüntülü konuşma yapılamayan; sadece sesimiz ile katılabildiğimiz Clubhouse’a girebilmek için iki şeye ihtiyacımız vardı: Iphone kullanıcısı ve davetiyeye sahip olmak. Bu yeni uygulamaya girebilmek için günlerce davetiye aradık. Clubhouse, Covid – 19 pandemisinden ötürü evde olduğumuz günlerde, dışarı çıkmadan sosyalleşebilme imkânı sağladı. Kimi network için kullandı kimi sadece sohbet etmek için… Sabahın ilk ışıklarına kadar şarj aletlerinin yanında konudan konuya geçtik.

Clubhouse, Kuzey Amerika, Almanya, Japonya, Türkiye ve Slovakya’da en çok indirilen uygulamalardan biri hâline gelince diğer sosyal medya devleri de bu duruma kayıtsız kalmadı. Sosyal medya devleri, sesli sohbet alanındaki bu rekabetin gerisinde kalmamak için birbiri ardına yeni uygulamalar sıraladı. İlk reaksiyon gösteren Instagram oldu. Dünyanın en popüler uygulamalarından birisi olan Instagram, canlı yayın uygulamasındaki konuk sayısını 1’den 3’e çıkardı. Bu özelliğin adı da “Instagram Canlı Odalar” olarak duyuruldu.

Hayatımıza mikro blog sitesi olarak giren ve her geçen gün etkinliği artan Twitter, yeni uygulaması Spaces’ı aktif kullanıma aldı. Twitter, 2021 yılı Nisan ayında tüm dünyada aktif olarak kullanılabilecek Spaces’ı Türkiye’de denemeye açtı. Kullanıcıların, Clubhouse’daki gibi sadece sesi ile katılabileceği sohbet odalarında konuşmacı ya da dinleyici olarak katılabilme özellikleri sunuluyor. Spaces’ı farklılaştıran bir diğer özellik de yayıncılara para kazandırma şansı veriyor. “Tip Jar” isimli uygulama ile dinleyiciler, konuşmacılara para gönderme şansına sahip olacak.  Spaces’da dikkat çeken bir diğer özellik; konuşmacı sayısının sadece 11 ile sınırlandırılması. Clubhouse’un Android telefon kullanıcılarına hizmet vermediği dönemde Spaces ile Twitter, sesli sohbet mücadelesinde bir adım öne geçebilir gibi duruyor.

Microsoft’un iş dünyasındaki kişilerin birbiri ile iletişim kurmasını amaçlayan profesyonel sosyal iş ağı Linkedin de sesli sohbet odaları özelliğini kullanıma sunmaya hazırlanıyor. Story paylaşma özelliğinden sonra yakın geçmişte de canlı yayın yapma özelliğini devreye alan Linkedin, “Audio Rooms” projesini onayladı. Profesyonel kimliğimizle ses tecrübesi yaratmak isteyen Linkedin, projenin lansmanına dair bir açıklama yapmadı.

Dünya üzerinde podcast dinleme alışkanlığının gün geçtikçe artması, sesli sohbet uygulamalarının da popülaritesini artırmış gibi görünüyor. Yüz milyonlarca kullanıcısı olan sosyal medya uygulamalarının bu alanlardaki yatırımı ile sesli sohbet etmenin önümüzdeki dönemde de hayatımızda olacağını gösteriyor. Bir de Android kullanıcılarının bu akıma dahil olacağını düşününce….

Peki siz hangi uygulama üzerinden sohbet etmeyi düşünüyorsunuz?

Önceki
Sonraki

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir