3 Adımda Kısa Çalışma Ödeneği Başvurusu

3238 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile koronavirüs nedeniyle zorlayıcı sebep kaynaklı kısa çalışma uygulaması kapsamında yeni başvurular 1 Aralık 2020 tarihi itibarıyla tekrar başlayacak.

Koronavirüs nedeniyle 30 Haziran tarihine kadar Kısa Çalışma Ödeneğine başvurmayan işyerleri 31 Aralık 2020 tarihine kadar İŞKUR’a E-Devlet üzerinden başvurmaları durumunda 1 Aralık 2020 tarihinden sonraki dönem için 3 ay süreye kadar Kısa Çalışma Ödeneğinden yararlanabilecekler.

30 Haziran tarihine kadar Covid-19 nedeniyle zorlayıcı sebep kaynaklı kısa çalışma başvurusunda bulunan iş yerlerinin ilave işçileri için de Kısa Çalışma Ödeneği talebinde bulunabilecek.

İŞKUR sisteminde yetkili kılınan çalışanın öncelikle E-Devlete giriş yapıp İŞKUR/Kısa çalışma ödeneği başvurusu kısmından uygulamaya giderek başvuru sürecini başlatması gerekmektedir.

1. ADIM: Bu adımda başvuru için gerekli olan bilgiler girilecektir.

  • İşveren Bilgileri
  • Kısa Çalışma Bilgileri
  • Kısa Çalışma Uygulanacak Kişi Listesi
  • Kısa Çalışma Uygulanacak İşçi Listesi Excel Dosyasını indirmek için Tıklayınız.
  • Dikkat : Farklı bir Excel dosyası yüklemeye çalışırsanız başvurunuz tamamlanmayacaktır. Başvuruya başlamadan önce doldurmanız gereken işçi listesini yukardaki linkle tıklayarak indiriniz.
  • Kişi listesi için xls/xlsx uzantısına sahip dosyaları yükleyebilirsiniz.
  • Yükleyeceğiniz belgenin boyutu en fazla 4 MB olabilir.
  • Bu adımı tamamlamak için Taahhüt metnini okuyup kabul etmeniz gerekecektir.

2. ADIM: Bu adımda çalışma süresinin azaltıldığını veya faaliyetin kısmen/tamamen durdurulduğunu ortaya koyan belgeler yüklenecektir.

Belgeler

  • Resmi makamlar tarafından faaliyeti durdurulan iş yeri kapsamında ise; bu kapsamda olduğunu gösterir faaliyet belgesi, ruhsat vb. belgeler yeterli olacaktır.
  • İşveren Covid-19 nedeniyle çalışanların sağlığını korumak amacıyla tedbiren kendi yönetimsel kararına istinaden iş yerinin çalışma süresinin azaltıldığını veya faaliyetin kısmen/tamamen durdurduğunu beyan ediyorsa, başvuruyu yapan şirket ise konuya ilişkin yönetim kurulu/ortaklar kurulu/yönetim kararı, şahıs ise yazılı beyanı yeterli olacaktır.
  • İşveren yaşanan salgın nedeniyle satışlarının düşmesini, siparişlerinin azalmasını veya rezervasyonlarının azalmasını gerekçe olarak göstermiş ise üretimin, hizmetin ve/veya ihracatın azaldığına, siparişlerin ve/veya sözleşmelerin iptal edildiğine dair durumu ortaya koyan belgeleri koyması gerekmektedir.
  • En fazla 6 adet belge yükleyebilirsiniz.
  • Yükleyeceğiniz belgenin boyutu en fazla 4 MB olabilir.
  • Sadece pdf veya jpg/jpeg uzantısına sahip dosyaları yükleyebilirsiniz.

Bu adımı tamamlamak için tüm belgelerinizi ekledikten sonra başvurumu tamamla butonuna basmanız gerekecektir.

3. ADIM:

  • İşlem Sonu
  • Bu adımda talep başvuru numaranız verilecektir.
  • Başvurularınızı Hızlı Erişim -> Başvurularım bölümünden takip edebilirsiniz.
Önceki
Sonraki

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir